Γιατί είμαι μονίμως κουρασμένος;

Γιατί είμαι μονίμως κουρασμένος;

Δεν ξέρω εσείς, αλλά εγώ ειλικρινά είναι ημέρες που αισθάνομαι πολύ κούραση και ούτε να ξυπνήσω εύκολα μπορώ, ούτε γενικά να ξεκινήσω με ενέργεια την ημέρα μου. Όχι κάθε ημέρα, αλλά μερικές φορές το νιώθω έντονα..

Σίγουρα όλοι νιώθουμε πιο έντονα την κούραση όταν το πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα φορτωμένο, οι έννοιες και τα προβλήματα μεγάλα, αλλά επειδή όλα αυτά δεν πρόκειται να πάψουν, διαβάστε και μερικά tips για το πως μπορούμε να βελτιώσουμε κάπως την κούραση μας...

Αρχικά να ξεκαθαρίσω ότι όταν κάποιος δε νιώθει να έχει ενέργεια δε σημαίνει ότι έχει... κατάθλιψη, γιατί το ακούω πολύ συχνά.. Η κατάθλιψη δεν είναι μια απλή κατάσταση που εμφανίζεται και φεύγει ανάλογα με τις αντοχές και τα κέφια μας. Είναι μια παθολογική κατάσταση που διερευνάται διαφορετικά και θεραπεύεται ανάλογα.

Πάμε λοιπόν να δούμε απλούς καθημερινούς τρόπους που μπορούν να μας κάνουν να νιώσουμε πιο καλά, και να μας βάλουν σε μια νέα φιλοσοφία ζωής που θα μας αλλάξει τη διάθεση, την ψυχολογία και την ενέργεια μας.

Πόσες φορές έχεις κοιμηθεί περισσότερο από την προηγούμενη ημέρα και παρόλα αυτά νιώθεις πιο κουρασμένος; Οι περισσότερες ώρες ύπνου δεν σημαίνουν ότι ξυπνάς και πιο ξεκούραστος. Αυτό που επηρεάζει την ενέργεια μας και καθορίζει το πόσο κουρασμένοι νιώθουμε, είναι τα διαφορετικά στάδια του ύπνου. Διαφορετικά στάδια ύπνου, ενεργοποιούν διαφορετικά τη λειτουργία του εγκεφάλου. Αν ξυπνήσουμε σε λάθος στάδιο ύπνου, το αποτέλεσμα είναι να νιώσουμε άσχημα και πολύ κουρασμένοι και αυτό γιατί απλούστατα χρησιμοποιούμε... ξυπνητήρι. Τι εννοώ; Ότι το ξυπνητήρι σε ξυπνάει χωρίς να γνωρίζει αν έχεις ολοκληρώσει κάποιο από τα στάδια του ύπνου σου. Σε ξυπνάει την ίδια ώρα κάθε ημέρα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάθε φορά είναι και η σωστή.

Κάθε στάδιο ύπνου θέλει περίπου κατά μέσο όρο 90' για να ολοκληρωθεί. Το σημαντικό είναι να εκπαιδευτείς  εσύ και να ανακαλύψεις ποια ώρα είναι αυτή που όταν ξυπνάς από μόνος σου χωρίς ξυπνητήρι, νιώθεις ξεκούραστος. Το ξυπνητήρι μετά το βάζεις για ασφάλεια.. Για να καταφέρεις να βρεις πότε ολοκληρώνεις όλα τα στάδια του ύπνου και νιώθεις ξεκούραστος, κάνε αυτά τα μικρά βήματα:

Step 1: Μελατονίνη

Απενεργοποίησε κάθε η ηλεκτρονική συσκευή (τηλέφωνο κινητό, computer, ακόμα και τηλεόραση) γύρω στις 21:00. Γιατί; Ο λόγος είναι η μελατονίνη, μια ουσία στο σώμα μας που σε βοηθάει να συγχρονιστείς με τον κύκλο της ημέρας και της νύχτας. Θα ξεκινήσει να λειτουργεί ηρεμώντας τον καρδιακό σου ρυθμό και ετοιμάζοντας τον οργανισμό για ύπνο. Η οποιαδήποτε χρήση ηλεκτρονικής συσκευής απλούστατα αναστέλλει τη λειτουργία της μελατονίνης και την μπερδεύει, δηλώνοντας στον οργανισμό ότι ακόμα δεν έχει... νυχτώσει.

Step 2: Βιταμίνη D

Μια άλλη πηγή που βοηθάει ενάντια στην κόπωση, είναι η βιταμίνη D που την λαμβάνουμε κυρίως από τον ήλιο. Μια βόλτα έξω στον ήλιο για 20' την ημέρα, θα μας δώσει την απαραίτητη ποσότητα βιταμίνης D που δεν μπορούμε να λάβουμε από τη διατροφή μας. Έχουμε δει σε πολύ κόσμο που έχει συμπτώματα κόπωσης να έχει μειωμένα ποσοστά βιταμίνης D στο αίμα, κι αυτό να επηρεάζει την όλη διάθεση του και συμπεριφορά. Μια βόλτα των 20', τρεις φορές την ημέρα θα σας δώσει πραγματικά φοβερά αποτελέσματα ενέργειας και ευεξίας.

Step 3: Καφές

Γνωρίζουμε ότι ακόμα και 6 ώρες πριν, η κατανάλωση καφέ μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου. Υπάρχουν κάποιες λειτουργίες στον εγκέφαλο των οποίων η "δουλειά" είναι να σε.. ενημερώνουν πότε ήρθε η ώρα να ξεκουραστείς. Η καφεΐνη έρχεται ανταγωνιστικά και κάνει το αντίθετο, στέλνοντας μήνυμα στον εγκέφαλο ότι δεν είσαι κουρασμένος αλλά ξεκούραστος. Οπότε προκειμένου να μάθουμε πότε είναι η πραγματική ώρα να ξεκουραστούμε, μην πιείτε καφέ μετά τις 17:00 και προσπαθήστε να αντιληφθείτε τα μηνύματα που στέλνει ο εγκέφαλος. Νομίζω ότι όλοι ξέρουμε πότε νιώθουμε ότι θέλουμε να κοιμηθούμε αλλά αρνούμαστε να ακούσουμε..

Step 4: Νερό

Και τέλος, πιείτε νερό. Ο αφυδατωμένος οργανισμός κουράζεται πιο εύκολα, νιώθει εξαντλημένος και δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά.

 

 

Δοκιμάστε αυτά τα μικρά καθημερινά tips και σε ένα άλλο post θα σας μιλήσω πιο πολύ για τα μυστικά του ύπνου. Επειδή σήμερα ξύπνησα με ξυπνητήρι και δεν απόλαυσα τα οφέλη ενός ξεκούραστου ύπνου, δε γράφω άλλα. Γιατί ειλικρινά, τα μηνύματα που έρχονται στο σώμα και τον εγκέφαλο είναι όλα αυτά που δεν μπορώ να ακούσω σήμερα, οπότε λέω να πάω να ξεκουραστώ...

Τα μηνύματα της κόπωσης δεν πρόκειται να πάψουν να έρχονται, αλλά υπάρχει τρόπος να τα αντιμετωπίσουμε απλά και με καθημερινή φροντίδα του εαυτού μας.

Από αύριο μπαίνω κι εγώ σε πρόγραμμα λοιπόν!

Καλή μας ημέρα!

 
Elisabeth_Sig.png
Εσύ πόσο κοιμάσαι κάθε ημέρα;

Εσύ πόσο κοιμάσαι κάθε ημέρα;

Φθόνος:  Ένστικτο ή τρόπος ζωής;

Φθόνος: Ένστικτο ή τρόπος ζωής;